W oczekiwaniu na Wielkanoc – Dzieci Młodsze – Kolorowe zajączki

Przedszkolaki poznają piosenkę o zajączku, który zrobił pisanki: „Hopla, hopla” oraz wykonają pracę plastyczną – kartkę świąteczną.

Pomoce dydaktyczne:

piosenka: „Wszyscy są witam Was” , piosenka: „Hopla, hopla”, karty z kolorowymi zajączkami podklejone od spodu rzepem na taśmie lub taśmą dwustronną (karty muszą się dobrze trzymać podłoża), dla każdego dziecka: kartki formatu B5 z narysowanym jajkiem; kartki formatu B5 z wyciętym jajkiem, papier kolory, papier we wzorki, papier ozdobny, nożyczki, klej, trójkąt, bębenek, grzechotka, piosenka „Five Little Bunnies”, wycięte sylwety małych zajączków nakładane na palce.

Opis aktywności:

1. „Wszyscy są witam Was” – powitanie dzieci piosenką – dzieci wraz z nauczycielką stojąc w kole śpiewają i wykonują kolejne czynności:

Wszyscy są, (zataczamy ręką krąg)
witam was! (rozkładamy ręce w geście powitania)
Jestem ja, (wskazujemy na siebie)
jesteś ty, (wskazujemy na wybraną osobę)
raz, dwa trzy! (trzy razy klaszczemy w dłonie)

2. „Hopla, hopla” – osłuchanie z piosenką – dzieci aktywnie słuchają piosenki – za każdym razem, kiedy usłyszą słowo „zając” mają za zadanie podskoczyć do góry. Po wysłuchaniu piosenki nauczycielka rozmawia z dziećmi na temat treści piosenki. Kolejno dzieci ponownie słuchają piosenki, a następnie powtarzają za nauczycielką słowa pierwszej zwrotki i refrenu.

Hopla, hopla

Ref. Hopla, hopla, raz i dwa,
skacze zając hopsasa! (4x)

Wskoczył zając do kurnika,
zebrał jajka do koszyka.
Z nich pisanki zrobił sam,
i w ogródku schował nam.

Ref. Hopla, hopla, raz i dwa,
skacze zając hopsasa! (2x)

Już pisanki znaleźliśmy,
były w trawie i wśród liści.
Ozdobimy nimi dom,
bo pisanki po to są.

Ref. Hopla, hopla, raz i dwa,
skacze zając hopsasa! (4x)

3. „Kolorowe zajączki” – zabawa ruchowa – nauczycielka umieszcza na dywanie/podłodze karty z kolorowymi zajączkami i wypowiada nazwę koloru, na którą ma wskoczyć dziecko. Pozostałe dzieci sprawdzają poprawność wykonywania zadania. Zabawę powtarzamy do momentu, aż wszystkie dzieci będą mogły wziąć w niej udział (przy dużej liczbie dzieci, możemy użyć mniej kart i co jakiś czas zmieniać kolory).

4. „Świąteczne kartki” – praca plastyczna – dzieci wykonują kartę świąteczną poprzez wycinanie i naklejanie pasków z kolorowego/ozdobnego papieru na szablon jajka. Po wypełnieniu całego szablonu przyklejają kartkę z wyciętym jajkiem. 

Kartka Świąteczna

5. „Kurczątka, baranki, zajączki” – zabawa muzyczno-ruchowa – dzieci poruszają się jak kurczątka (biegają drobnymi kroczkami na palcach), gdy nauczycielka gra na trójkącie; jak baranki (chodzą na czworakach), gdy nauczycielka gra na bębenku; jak zajączki (skaczą z przysiadu podpartego z podparciem dłoni o podłogę), gdy nauczycielka gra na grzechotce. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie zmieniając instrumenty.

6. „Five Little Bunnies” – słuchanie piosenki – nauczycielka pokazuje dzieciom kolejne czynności palcami jednej dłoni – na które ma nałożone kolorowe sylwety zajączków.

Hippity hop and hippety hay, (nauczycielka porusza palcami z zajączkami)
Five little bunnies went out to play.
Hippety hop and hippety hay,
One little bunny hopped away. (nauczycielka zgina jeden palec)
How many bunnies are left? (nauczycielka porusza pozostałymi palcami oraz kładzie na bok rękę bez zajączków dłonią skierowaną ku górze)
4 (nauczycielka wysuwa do przodu dłoń – wyraźnie eksponując pozostałe zajączki) itd.

Wykorzystane strony:

  1. https://youtu.be/h9wMpq8kqkA – piosenka „Wszyscy są witam Was”
  2. https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9 – piosenka: „Hopla, hopla”
  3. https://dzieckiembadz.blogspot.com/2017/04/wielkanocne-zabawy-ruchowe.html – karty do zabawy „Kolorowe zajączki”
  4. https://www.minted.com/julep/2013/02/26/paper-strip-easter-egg-art/ – praca plastyczna „Świąteczna kartka”
  5. https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ – piosenka: „Five Little Bunnies”
  6. https://fullofideas.pl/2015/03/pre-teach-and-sing-easter-songs/ – pomoce do piosenki: „Five Little Bunnies”

Dodaj komentarz