Przedszkolaki poznają różnicę pomiędzy pisankami, a kraszankami, poćwiczą celność rzutu, a także udoskonalą umiejętność liczenia w zakresie 4.
Pomoce dydaktyczne:
nieprzeźroczysty worek, chusta animacyjna, kraszanki, pisanki, koszyk wielkanocny, obrazek koszyka wielkanocnego, obrazki pisanek, kartoniki z zaznaczonymi kropkami, piosenka: „Hopla hopla”, piosenka „Five Little Bunnies”.
Opis aktywności:
1. „Dzień dobry, dzień dobry…” – powitanie z dziećmi piosenką – nauczycielka śpiewa piosenkę na melodię „Wlazł kotek” i wykonuje kolejne czynności, następnie dzieci śpiewają i wykonują czynności.
Dzień dobry, dzień dobry, witam Was. (rozkładamy ręce w geście powitania wszystkich)
Chcę skakać, chcę tupać, bo już czas. (skaczemy, tupiemy, siadamy na dywanie).
2. „Pisanki” – rozpoznawanie na podstawie dotyku – nauczycielka pokazuje dzieciom worek, w którym znajdują się pisanki. Dzieci po kolei wkładają ręce do worka, żeby sprawdzić co się w nim znajduje (mogą tylko dotykać, nie mogą zaglądać do środka, ani nic mówić). Następnie nauczycielka pyta dzieci o ich przypuszczenia, a na końcu wyrzuca pisanki z worka.
3. „Spadające jajeczko” – zabawa ruchowa z chustą animacyjną – nauczycielka umieszcza na chuście pisankę, dzieci ruszają chustą animacyjną, tak, żeby pisanka wypadła przez środek chusty. Po kilku razach zmieniamy zasady zabawy – teraz dzieci mają za zadanie poruszać chustą tak, by pisanka z niej nie spadła.
4. „Pianki, kraszanki” – rozmowa na temat różnic – nauczycielka pokazuje dzieciom pisanki (zdobione jajka) i kraszanki (jajka barwione na jednolity kolor, ewentualnie z wydrapanymi wzorami) i rozmawiają na temat podobieństw i różnic.
5. „Rzut do koszyka” – zabawa doskonaląca celność rzutu – dzieci ustawiają się w pociąg przed dywanem. Nauczycielka umieszcza koszyk w odpowiedniej odległości. Dzieci próbują trafić pisanką do koszyka. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie. Jeżeli mamy możliwość możemy podzielić dzieci na dwa/trzy pociągi – wtedy w krótszym czasie większa liczba dzieci będzie miała okazję spróbować rzutu.
6. „Pisanki do koszy” – zabawy matematyczne – nauczycielka umieszcza na dywanie wycięty koszyk wielkanocny i kilka pisanek. Następnie umieszcza na koszyku kartonik z kropkami i prosi wybrane dziecko, by włożyło do koszyka tyle pisanek, ile jest kropek. Następnie wszyscy wspólnie liczą kropki i pisanki, by sprawdzić poprawność wykonania zadania (można również kłaść pisankę koło każdej kropki, by sprawdzić, czy jest tyle samo).
7. „Tyle – ile?” – zabawa ruchowo-matematyczna – dzieci biegają w rytm piosenki „Hopla, hopla” po całej sali. Na przerwę w muzyce nauczycielka wystukuje na bębenku liczbę od 1 do 4. Dzieci wykonują tyle przysiadów, ile usłyszały uderzeń.
8. „Five Little Bunnies” – słuchanie piosenki – nauczycielka pokazuje dzieciom kolejne czynności palcami jednej dłoni – dzieci próbują naśladować czynności, które pokazuje nauczycielka.
Załączniki:
Kartoniki z zaznaczonymi kropkami: „Pisanki do koszy”

Wykorzystane strony:
- https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9 – piosenka: „Hopla, hopla”
- https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ – piosenka: „Five Little Bunnies”